Sjuka barn och en sjukt underbar dag

Tilde och Mason fick feber igår, och är fortsatt förkylda idag men febern är borta. Jag gjorde risgrynsgröt åt barnen och själv drack jag en juice gjord på rödbetor, morot och apelsin (startat en juicefasta). Mason vill kolla på tv efter frukosten och efter en stund kommer han grinandes in i köket, precis när jag frågar hur det är så kräks han. Å så kräks han igen och igen. Duschar av honom, städar upp och skurar. Sätter på honom kläder och sen går vi upp till hans rum och han får vila en stund. Efter en stund kommer han grinandes i trappen och så kräks han igen. Han tömmer ut magen ordentligt. Sen somnat han och sover gott. När han vaknar igen så känns han piggare och vi går ut på en promenad, jag drog Mason i vagnen och Tilde cyklade. Mysigt och skönt väder. Tyvärr är man så dålig på att fota nuförtiden. Väl hemma började han äta igen och allt har gått bra att få behålla i magen. 
Under dagen fick jag ett bra samtal som jag kommer berätta mer om senare. Men vi får ta det om några dagar. Men glädjen är stor, jag och barnen är lediga tillsammans ❤️💙 Så nu hoppas vi att barnen kryar på sig så vi kan fortsätta ha en härlig vecka... 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0