Ändrade planer

Idag skulle dagen egentligen ha spenderats med att skriva c-uppsats men planerna blev ändrade så jag tog en helt ledig dag :)
Tilde bestämde att hon ville vara ledig från dagis så det tyckte jag var ok eftersom att det inte blev något skrivande. Messade Emilie och kollade om vi skulle ta en sväng på birsta (och mycket riktigt så säger Emilie inte nej när man nämner birsta ;) )

Tjejerna var inte riktigt i harmoni idag, tror att båda var trött, dom lekte bra ihop men dom var rätt så gnälliga skulle jag vilja säga. Åkte ut för att shoppa lite åt Mason men det slutade med att Tilde kom hem med mer. Får kanske ta nån dag när jag provar shoppa åt honom igen


Grabbarna börjar bli mer "jämngamla" nu rent utvecklingsmässigt förutom språket där Affe ligger i framkant. Mason kan ju bara säga mamamamama och papapapapa och den del bababababa ;)

Mason har börjat klättra litegranna också (inte populärt)

Och så har han börjat släppa taget nör han står upp och han börjar bli riktigt stabil, och när han känner att han blir ostabil så sätter han sig ner så han ramlar inte :) Duktig kille :)

Tilde har lite av en period just nu, oftast alltid väldigt snäll MEN hon börjar bli bortskämd (bara vårat fel) men ack så tråkigt. Förväntar sig alltid att få nått och jag försöker förklara men de går inte riktigt in och det kan jag kanske inte kräva heller. Igår hade vi ett samtal om att använda saxen, att man bara fpr klippa i papper och absolut inte i hår, och hur avslutat hon denna dagen? Hon har klippt halva sin lugg så den är 2 lpng typ. Har ingen bild på eländet, hon ska ha cred för att hon ändå lyckades klippa så pass att det ändå knappt inte syns...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0