Mason 2 månader

Nu kan man börja skriva månader istället för veckor ;) 

Mason sover fortfarande mestadels utav dagen. Fortfarande så är favoritintresset att försöka stå när han är vaken (vilket gör att han blir trött fort och somnar igen) han tycker även om att få ligga ner  och att jag tar honom i händerna och så hjälps vi åt att dra honom till sittande. Från början ville inte huvudet med men nu dom 2 senaste dagarna håller han upp huvudet jättebra. Han blir gladare och gladare och skrattar mycket när han är vaken. Är vi och shoppar så vill han gärna ha suffletten nerfälld för att han vill kika på lampor. Bamse som hänger i vagnen är också spännande :)

Nattetid varierar det. Han äter oftast mer sällan. Vi ger honom kvällsmaten vid 18-19 och då brukar han sova till 01.30-02, sen somnar vi om till 6-7 någongång för ytterligare en måltid. Sen somnar vi om en liten stund till. Rubbar man på rutinen så kan hela natten kännas som en ända hel matning. 
Som igår. Han åt vid halv 6. Vi kom hem vid 10 och han fortsatte sova och sen gick jag och Patric och la oss vid 23, passade på att ge honom mat då för att kanske få sova till 6 innan matning. Men man ska inte försöka lura ett barn. Inatt åt vi istället då kl 23, 02, 04 och 6.30. Och inte nog med det så somnade vi inte om lugnt och skönt mellan 2 och 4. Det stökades och bökades nonstop. Kl 4 fick jag lägga honom på min arm och vända honom mot mig. Då kunde vi somna om. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0