Egypten april 2013

Jag kan ju börja med att jag fick tjata ganska mycket på Patric om att åka, och det tog ganska lång tid innan jag lyckades övertala honom. Men jag var övertygad om att resan behövdes och att det skulle vara kul för Tilde att få göra något med mamma och pappa innan lillebror kommer. 
 
Att vara gravid i värmen är inga problem, tycker inte att det gör någon skillnad men däremot på grund av känningar från foglossning så var längre sträckor ett problem, men vi hade tur. Då vi skulle ner till stranden fanns det en buss som skjutsade ner oss och ville vi till köpcentrat så fanns det en typ utav tuc-tuc som gick den sträckan alldeles gratis :) Ungarna och Anna älskade att åka den :) Tror Anna tyckte det var lika roligt om inte roligare än ungarna haha.
 
Vi gjorde inte så mycket där nere mer än att ha semester. Vi hade inte pratat något om hur "resan" skulle läggas upp men jag tror vi alla var inne på en riktig semester semester där vi bara tog det lugnt och njöt. Och det gjorde vi. Det tråkiga är att en vecka tar slut så nedrans fort!!! Man längtar och längtar till man ska åka å så kommer man dit så ska man hem igen... Men jag är ganska säker på att nästa år blir det inga problem att få med Patric. Så vi får se vart vi bär av då :)
 
Onsdag - var dagen som vi kom fram, vi var framme på hotellet strac efter 14.00 så då gick vi och åt lunch medan hotellet fixade incheckningen. Efter lunch och incheckning begav vi oss till hotellrummet som låg nära vattenparken. Bytte om till badkläder och la oss vid poolen. Klockan var då efter 3 så den "värsta" värmen var borta. Ungarna badade och vi njöt i solstolarna.
 
Torsdag - Anna hade bokat in sig för massage så vi hängde vid poolen som låg nere vid spa:t. Den var en fin barnpool och det var varmt både i pool och luft. Detta var dagen som vi brände oss. För låg solskyddsfaktor! Att jag och Patric brände oss var ju egentligen inget problem vi är ju vuxna (nu brände Patric sig visserligen väldigt illa och det rann var från hans huvud under 2 dagar efter detta) men med Tilde är det värre då man försöker förklara och det gjorde ont för henne att vända sig i sängen på natten mm. Men hon var en kämpe! :)
 
 
Fredag -  Vi tar bussen ner till stranden. Sanden är hårdpackad och däför inte så mysig, men dom hade mysiga solsängar. Vattnet kändes kallt men det är väl för att man är så varm i kroppen men efter ett tag så vänjer man sig :) Var där halva dagen då ungarna är bortskämda och tyckte havet var kallt ;) På kvällen åker vi till köpcentrat och strosar omkring lite.
 
Lördag - En dag i vattenparkens land. Bara sol och bad :)
 
Söndag - Dags för snorklingtur. Kvart i 8 på morgonen beger vi oss iväg på en båttur som ska ta hela dagen. Man stannar på 3 ställen för att snorkla och mitt på dagen gör man ett stopp på en liten sandö där sanden är vit och himlen blå och runt om finns det bara hav. Det var verkligen fantastiskt att snorkla och jag fick se Nemo i verkligheten. 
 
Måndag - Häng i vattenparken
 
Tisdag - Häng i vattenparken och på kvällen åkte vi till köpcentrat igen för att äta på McDonalds ;) För 5 personer blev det 160kr och i barnens happy meal var drickan lika stor som dom vuxna får normalt i sverige :)
 
Onsdag - Utgång lika med hemgång... Åt våran sista frukost på hotellet och sen lite strosande och sen var det dags att ta transfer bussen till flygplatsen... Väl där trodde dom inte på hur långt gången jag var, men tillslut fick även jag följa med på hemresan ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Såg sjukt härligt ut! Mycket avis är jag!

2013-05-03 @ 16:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0