Vilken lättnad...

Har ansökt om föräldrapenning nu iom att jag är ledig fram tills lillen kommer. Fick igår hem ett härligt litet besked från FK där det stod att jag inte hade rätt till SGI som studerande, och min första tanke var då att då kommer jag få pengar enligt grundnivån som är 225/dag, det är ju inte något höjdarbelopp att leva på, det skulle generera i ca 5000 kr/mån om jag tar ut 30 dagar. Paniken växte inom mig igår och satt och googlade vad som gällde utan att få fram nått vettigt svar. Ringde FK idag och hon meddelade att min föräldrapenning får jag med min SGI (lättnad). Hon förklarade att under min studietid var SGI:n 0 och att jag kunde inte vabba eller få sjukpenning enligt den men föräldrapenningen får jag enligt SGI. Jag vart så lättad. Det gör inte stoooor skillnad men några tusen fler iaf. 5000 kr är ju att ta i i underkant...
 
Nej nu funderar jag på att ta med Tilde och åka å bada, tycker det ser lite molnigt ut mellan oss och skönsmon men jag vet ju inte hur det ser ut på den sidan. Får fundera några minuter hur jag ska göra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0