Annas bukplastik

Jag nämnde i december att jag var med på Annas bukplastik som hon gjorde. Är ni känsliga så undvik det här inlägget då jag kommer visa bilder på lite allt möjligt!
Det var väldigt spännande även fast jag inte fick se själva operationen, men att se allt annat och en fantastisk sjuksköterske som snällt svarade på alla mina frågor :) Och att dessutom få se det man lär sig i skolböckerna i praktiken, det får en att fatta på ett helt annat sätt :)
 
Vi kan börja med att jag och Anna tog bilen till Umeå där operationen skulle genomföras, om jag inte missminner mig så skulle vi vara där till klockan 13.00. Vi kom i tid trots en liten felkörning i Umeå ;) Anna har inte varit nervös på hela tiden sen det bestämdes, men när vi kom dit så startade nervositeten. Hon skickade ett jag älskar dig meddelande till familjen och hon kunde inte riktigt sitta still. Vi passade även på att ta förebilder för att sen kunna jämföra.
 
En nervös syster
 
 
Före bilder
 
 
 
 
 
 
Så då var hon redo för operation! Narkosläkaren kom in och satte pvk i armvecket (jajamensan jag frågade varför han satte den där). Anna berättade att hon var orolig men han sa att ingen dött under någon av de operationer han varit med om och det fanns inga såna planer den här gången heller. Anna berättade också att sist hon blev sövd så fick hon sån klåda så att hon höll på att klia sönder sig (kan inte påstå att narkosläkaren verkade bry sig speciellt mycket!!!).
Jag tror att operationen tog 2-3 timmar. Dom rullar in Anna i rummet och hon har börjat vakna till men hon är inte sig själv. Med sig hade hon en trevlig vikarie. JAg kunde inte riktigt hålla mig för skratt för det var riktigt roande att kolla på när hon vaknade till. Hon var på väg att klättra över staketet på sängen och vikarien sa till henne att hon måste ligga på rygg men det gjorde hon ju minsann ;) Det är svårt att beskriva så att ni förstår hur roligt det var men hade ni varit med ;) Hon började ganska snabbt att klia sig och jag och vikarien försöker få henne att inte klia sig, sen kommer en sjuksköterska in och ska göra nått och hon frågar vikarien om han har en sax och då vräker Anna ur sig: Ja ja ta saxen och klia med, och så skällde hon på honom då han hade så korta naglar, när han försökte klia henne försiktigt. Jag berättar vad hon har berättat för narkosläkaren så vikarien går ut till plastikläkaren och berättar om klådan så anna får medicin och snart avtar klådan. Anna fryser väldigt mycket och  säger att vi skulle ha varit på sundsvalls sjukhus istället och jag skrattar och säger att dom har nog inte så mycket varmare, Anna fortsätter och säger att det är ju en jättedum ide och ligga ute såhär på vintern haha
 
En nyvaken tjej
 
 
Första måltiden på 18 timmar (personalen får lära sig att man inte kan ha mjölk i rött the för då skär det sig) :)
 
 
 
En trött tjej på kvällskvisten
 
 
 
Dagen efter mår Anna kanon och mår oförskämt bra ;) Sköterskorna verkar tycka det också ;) Anna får kliva upp för första gången och det är också denna dagen som vi åker hem igen. Ända gången hon har ont är när hon hostar så med alla andra tabletter lyckas hon även snylta med sig ett recept på hostmedicin ;)
 
Oförskämt pigg tjej
 

 
Uppegående för första gången sen operationen, med julgransdekorationen hängande på sig el. dränaget ;) (man får ej gå upprätt)
 
  
 
Huden man tog bort (gjorde en liten bild om nån är känslig) Dett gavs förövrigt bort till Umeås sjukhus för forskning
 
 
Magen efteråt                                                                     Annas nya navel
 
  
 
 
 
Hur ser det ut efteråt då?
 
Det här är några dagar efter operationen (ca 1 vecka) och jag kommer att uppdatera med fler bilder sen
 
 
 
 
Så tycker ni att det blev någon skillnad?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Vad kul o se ! Å vilken skillnad! Men aj så ont det ser ut att göra :/

2013-01-14 @ 09:54:03
URL: http://emiliejohansson.blogg.se
Postat av: Anna

Haha jag är så jävla snygg:) @ Emelie nä det gjorde förvånansvärt lite ont måste jag säga:) som Michis skrev så var det endast då jag hostade som det kändes väldigt ont.

2013-01-15 @ 12:43:56
URL: http://flickamellie.se
Postat av: mia

Shit!! Helt sjukt vad dom kan trolla! Det ser ju skitbra ut! WOw

2013-01-16 @ 22:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0