Onsdag natt1/2

HAr haft en härlig dag idag. Och den dagen avslutas med nattjobb och jag hoppas verkligen att dom här 2 nätterna kommer gå bättre eftersom jag har haft några tunga nätter nu. Vi håller tummarna för det ;) och om jag får det allt för tungt får vi hoppas att den härliga lingonveckan smärtan slår till lika härligt som i morse ;) Då blir man pigg kan jag lova.
 
För att återgå till dagen så började vi med en frukost på ikea och sen lite shopping till balkongen :) Sen åkte vi runt och letade efter ett barn fiskespö men det verkade ju vara ett omöjligt uppdrag så Tilde fick köpa ett metspö. Sen åkte vi ut till Ankis stuga där Tildes farmor och farfar är. Där fick vi middag och så rodde vi lite båt på sjön och avslutade kvällen med fiske.
Så farfar hjälpte Tilde att sätta mask på metspöt och sen kastade vi ut. Nästan på en gång var det en fisk på och det verkade som om den naffsade lite bara, efter en stund bestämde vi oss för att flytta spöt och insåg att det var en stooor gädda på kroken. Men när vi skulle försöka få upp den gick linan av :/ Så Patric bytte till en starkare lina och sen fortsatte vi fiska. Tilde fick många napp och tyckte det var spännande. Patric fick också några fiskar men desto värre var det för farfar som inte fick en enda firre. Han blev så sur så han gav upp :) Men Tilde var iaf en storfiskare :) Längtar redan tills i morgon när vi ska hämta henne :) Nog för att jag ska jobba i morgon natt också men :)
 
Annars så har vi det skönt och jag har nu påbörjat nedräkningen till SEMESTER :) Idag kör vi pass 1 av 4 :) 
Ska bli så härligt att vara ledig hela familjen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0