Torsdag

Jaha, idag började dagen med lite vaccinering och det gick ju bra... Var inte så farligt som jag föreställt mig... Det blir värre om ca 2 veckor när såren kommer för det kan tydligen nån liten månad innan det läker ihop. Men det kommer då... Idag fick vi iaf tillbaka anatomitentan och hur det gick på den visste jag ju sedan tidigare för jag märkte ju vad det var för frågor. Dock fick jag bättre poäng än vad jag väntat mig. Så på den blir den omtenta i Januari... Läraren berättade att snittpoängen den här tentan var lägre än vad det brukar vara, över hälften misslyckades med tentan och åter igen var det fler än vad det brukar vara... Och när läraren säger det här så säger vi rätt ut att dom hade gjort den jättesvår, och att det var den svåraste tentan vi sett om vi jämförde med dom gamla, och även dom som gjorde omtenta tyckte den var jättesvår... Och då säger läraren... Vi tyckte att den här tentan var lättare än vad vi brukar göra den... Kan ni svara på hur det går ihop??? Det är tråkigt när man verkligen har ansträngt sig så mycket för att klara någonting och så misslyckas man. Nu är det nya tag och kämpa på med mikrobiologin som vi har tenta på nästa vecka... Och veckan därefter farmakologi och läkemedelsberäkning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0