Söndag (lite detaljerat inlägg)

FREDAG
i fredags höll jag på med ett inlägg men det fick avbrytas eftersom att lillhjärtat kräktes. Pratade med sjukvårdsupplysningen på fredag kvällen å dom sa åt oss att prova 1 tsk vätskeersättning var 5 e minut, Resultat efter 30 min var en ordentlig spya. Patric kom hem ifrån jobbet så jag och Tilde tog oss ett barn, ropade på Patric då Tildes händer och fötter var alldeles blåa. Ringde sjukvårdsupplysningen igen som bad oss åka in. Blåheten hade börjat försvinna innte på akuten men dom kollade om hjärtat var uttorkad men han sa att det inte var så farligt eftersom att hon protesterade som hon gjorde och eftersom att hon var varm om händerna så verkade det bra. Sen kom en sjuksköterska in och skulle ta blodprover för att kolla om det var obalans i salthalten. När hon och hennes kollega står det så märker jag att den äldre verkar lite irriterad eftersom Tilde ville ju inte va med på dom dumheterna så hon försökte åla sig ur. Så hon sa till oss och hålla i armen och jag försökte hålla i så gott det gick. Så säger den äldre att när hon blev klar som sjuksköterska så var hon på prematuren men nej hon ville inte jobba med barn... Säger man det när man har en barnpatient??? Vart sur men sa ingenting. Kände bara att det var så fräckt... Fick åka hem iaf för proverna såg bra ut så vi var hemma vid 3 tiden

LÖRDAG
Jag hade gett mig fan på att nu skulle det vara över för det kan ju inte vara magsjuka? Hon kräks ju inte när hon inte fått nått i magen, är det magsjuka försöker man ju få ut sånt som inte finns också ju...
Lät henne dricka precis hur mycket hon ville tills hon kräktes upp allt och sen tryckte jag i henne mer. Och hon fick behålla det, så under hela dagen fick hon i sig ca 3-4 dl saft. Sen vid middagstid serverade jag Tilden mat också. Pommes och korv och hon verkligen njöt när hon åt. Förstår henne, hade ju inte ätit sen onsdags. Det var så härligt att se... Värmde i hela kroppen. En timme senare skulle vi sätta på en barnfilm och mysa hela familjen och då var det bara att säga Hej middag... Hon fick inte behålla den :( Jag blev så ledsen, det som började gå så bra...

SÖNDAG
Inte lika positiv idag. Vaknade av att det smattrade ordentligt i blöjan. Diarre i massor. Tjejen fick duscha och sen gick vi ner för att få i oss nått drickbart. Drack saft som inom 2 min var uppe igen (nu har man lärt sig signalerna så det hamnade i badkaret och inte golvet och det var ju ett plus. Tilde har det riktigt jobbigt, men hon har ändå börjat vänja sig. Fick i sig några droppar saft till och sen dess sover hon.

Så så har den lediga helgen spenderats, fast det skiter jag i bara mitt hjärta blir frisk snart... Ja menar hur länge klarar man sig utan mat egentligen.



























Jag älskar er båda så innerligt av hela min blopump (hjärta, som dom tydligen kallar den i norge)

Kommentarer
Postat av: Mia

men lillhjärtat då :( stackars liten! hua vad jobbigt!! jag lider verkligen med er och håller både tummar & tår att det ger sej NU, snarast! de finns ju inge värre än när dom mår dåligt o man inte kan göra nåt :( usch.. massa styrkekramar till er!!!

2011-02-06 @ 14:01:22
URL: http://marinaevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0