Nyårsdagen

Uppdateringana kommer väldigt sällan men vi är nästan inte hemma nånting nuförtiden. Så det hinns liksom inte med. Igår var det ju nyårsafton och jag fick feber och kände mig väldigt tung i huvudet. Kvällen spenderade vi iallafall ute hos Annki där vi år oxfile och potatisgratäng. Och vid 12 slaget så gick vi ut och smällde smällare och raketer. Tilde hade fått Kids hörselskydd så hon var med ut och fick se spektaklet. Hon verkade himla nöjd med kvällen. Har inte känt mig speciellt pigg idag heller så Patric har tagit hand om Tilde och väckt mig varje gång det har varit dags för mat. Valde att sluta sova när klockan var 4 för att jag ska kunna sova nått i natt.
Tilde har fått himla problem med vad jag tror är hormonprickar i ansiktet, fast dom började bli bättre när jag smorde in dom med babyolja, sen gik vi på apoteket och frågade om det fanns nått annat man kunde göra och Oh ja, dom hade en jättebra fet kräm som var så bra, det skulle inte svida eller nånting. Så den köpte vi. Smorde in på eftermiddagen och en gång lite senare. Sen såg det ut som om det stackars barnet hade brännskador i ansiktet, blev alldeles knallröd och så började det komma sårskorpor, Så den var det ju bara att sluta med den. Sen frågade Patrics pappa en som han känner om vad man kan göra och berättade även om krämen. Och krämen skulle tydligen vara det bästa dom hade men det finns ett ämne i den som vissa bebisar kan vara mot och Tilde verkar ju vara en av dom. Passade därför på att läsa idag om biverkningar på den men det fanns ingenting skrivet. Tycker det är skitdåligt att det inte står nått. För om man nu vet att vissa barn är känsliga mot det speciella ämnet borde man ju skriva det?!

Här kommer lite bilder iaf :)



1. Tilde har klätt upp sig på julafton
2. Tilde och kusin vitamin Joline
3. Moster Anna och Tilde i en fulsöt mössa från mormor
4. Tilde påklädd och redo för promenad
5. Hobbe uppskattar babygymet som han fått (eller hur var det?)
6. Mormor, Joline, morfar och Tilde

Kan ju även skriva det att det var synd att man inte fick bild på det men strax efter att jag tagit bilden på Hobbe i baby gymet så lägger han sig på rygg och slår på sakerna som hänger där :)

Nej gott nytt år på er :)

Kommentarer
Postat av: ida

det kan även vara något du ätit.. Tomat? M reagerade ett tag på tomat genom att få prickar i ansiktet gick sen över. du kan ju kolla iaf.. Gott nytt år

2010-01-02 @ 19:36:33
URL: http://ijdah.bloggagratis.se
Postat av: madde

sånna prickar hadde ella med! Dom försvann på en gång när jag slutade amma! :) MÅNGA får så! Men vad jag fick för svar på BVC ,att det är inget att göra åt..dom får det från nått i mjölken!

sen sen KAN det va nått du ätit jordgubbar tex..:D men jag tror mer på hormonprickar!:)då SÅ många får det! OM det inte är eksem!

2010-01-03 @ 01:08:39
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0