V 31

Man tycker att det inte händer nått för man märker inte av förändringarna. När jag ser mig i spegeln så tycker jag att jag är "liten å smidig" tills jag ser bilderna. Tycker det verkar ha hänt lite sen förra veckan också... Vad tycker ni?

Var hos bm igår, sf-mått låg på 29 så det har planat ut lite och ligger närmare mitten linjen nu än den högre linjen som sist. Hjärtljudet låg på 145. Sen fick jag beröm för att vågen BARA ligger på1+ sen inskrivningen. Jag fattar riskerna med att vara överviktig och att hon måste informera om detta men jag gillar inte sättet hon säger de på och jag tycker att man kan försöka hjälpa eller ge konkreta råd i såna fall. Men icke, bara " det är inte bra att gå upp för mycket i vikt när man redan är överviktig som dig"... Å 1 kg låter ju visserligen lite men ja börjar bli stressad för vad vågen kommer sluta på och att vi ska kommentera detta varje bm besök. Jag kanske avfärdar det lätt när jag pratar om det men innerst inne är det jättejobbigt. Mitt 1 kg + känns som 10 kg. Å det är många veckor kvar. Tänk om ja har gått upp 20 kg innan de e dags å hur kommer hon kommentera det? Nej nu ska jag inte tänka på det...

Bltr låg på fina 125/66 så det kan hon inte anmärka på! Sen kände hon på magen och hon kunde inte avgöra om det är huvudet eller stjärten som ligger neråt men jag tror att det är huvudet. Har nämligen haft den funderingen om han vänt sig, fast de spelar ju egentligen ingen roll då han kan vända sig många gånger till :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Men fy va fult av barnmorskan, jag skulle byta barnmorska om jag va du. Fin mage har du iaf :)

2013-05-15 @ 20:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0