Äntligen blev den godkänd...

Som jag har kämpat med denna tentan, nu dom sista gångerna verkar det ha varit en spärr som suttit psykiskt hos mig. Att göra om och göra om tar verkligen knäcken på en, och självförtroendet dimper ganska långt ned. När man pratat med andra om den så skrattar man lite lätt och säger, går det inte den här gången så går det säkert nästa, men inombords vill du egentligen bara lägga dig i fosterställning och gråta. 
Precis som alltid efter en tenta är du inne dagligen i studentportalen och kollar om det kommit något resultat ;) fast denna gången sa jag till Patric att jag inte skulle göra det, att jag inte ville kolla för jag ville inte bli ledsen om det inte gick vägen. Men av en slump tittade jag ändå (en vecka innan jag förväntade att resultatet skulle ha kommit) och till min stora förvåning stod det på startsidan: Du har resultat B...
Ett B??? För det första har jag aldrig någonsin fått ett B förut, men att jag fick ett B var inte det som gjorde mig mest lycklig, det var ju att jag faktiskt hade klarat av tentan denna gången. Jag var godkänd!!! Jag ÄR godkänd. Hade nog varit lika lycklig för ett E :) Men nu i efterhand är jag nog allt lite stolt :)
Det hade varit väldigt jobbigt att inte ha klarat den här tentan den här gångel heller och åter igen fått sagt att nästa år kanske jag får göra slutpraktiken, men nu om några veckor är det dags för den sista (förhoppningsvis) praktiken innan jag blir färdig sjuksköterska. Förstå att jag ska bli klar.
 
Dom här åren har genererat i så många tårar, känsla av hopplöshet, känslan av att du inte är tillräckligt bra och att du aldrig kommer klara det, och nu står jag här och är framme vid den sista delen... Sen väntar ett nytt spännande kapitel i mtt och Patrics liv. Med ny lägenhet som får tillträde till om 26(!!!) dagar, med planerad möbelflytt en och en halv vecka senare än detta. Nu är det bara klartecken om jobb för Patric och förskoleplats vi väntar på...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0