Flyttfågeln drar mot Skåne...

I somras började tanken på att flytta till Skåne, Patric har haft den funderingen lite längre men jag har bestämt sagt nej, men det var något som hände i somras. En känsla jag inte riktigt kan förklara, men en dag när vi var där nere så säger Patric som så många gånger förr: Ska vi inte flytta hit då älskling? Och helt självklart sa jag faktiskt ja. Under hösten berättade vi för våra familjer vad vi funderade på, reaktionerna varierade kan man säga.

Sen hände det inte så mycket mer på den fronten mer än att vi hade bestämt oss. Nu under vi torn la jag in en intresseanmälan om jobb på Csk. Och efter 2 intervjuer blev jag erbjuden en tillsvidareanställning. I samma veva hörde min syster av sig och meddelade att deras gamla lägenhet hade lagts ut för uthyrning. Så vi la en intresseanmälan. Dom hörde av sig dagen efter och vi fick då ytterligare ett erbjudande att fundera på, både lägenhet och ett jobb. Efter en veckas fundering bestämde vi oss för att tacka ja till både jobb och lägenhet. 
Lägenheten får vi tillträde till i April och jag börjar arbeta i Juni. 
Nu håller vi bara timmarna för att Patric ska hitta ett jobb också. Ryds är så snälla och hjälpsamma och försöker prata med såna dom känner ner över. Så vi håller tummarna. 

Så nu är våra magar fulla av nervositet och fjärilar :)

Bromölla och Kristianstad här kommer vi 😀🚐🚚📦
Önska oss lycka till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0