Mason 1 år och 2 månader

Har jag sagt det förr eller att tiden går fort? Jag kan kanske inte påstå att lillen växer så det knakar men växer det har han faktiskt gjort :) Hade tyvärr inte med den lilla inplastade grejen så längd å vikt blev ej inskrivet :/ Men vikten var 9.5 kg så han har gått upp ett helt kilo under sommaren :) Sen längden är jag osäker på men skulle den kunna vara runt 80 kanske? Huvudområdet hade iaf växt så det tyckte jag var väldigt positivt :) Man märker att han växer på längden för byxor i 74 (mason har haft 74 sen jul/nyår) börjar nu lite smått att bli lite för små, problemer är då att byxor i strl 80 oftast är för stor i midjan istället.

Mason är fortfarande en livlig kille med spring i benen och kliande fingrar men han är också ett charmtroll utan dess like, vi skrattar mycket åt hans tokigheter här hemma :) Han har börjat förskolan och där trivs han bra. Nångång när han blivit lite ledsen går dom med han till syster så han får känna lite trygghet men oftast handlar det om att han blir trött. Hemma vilar han oftast 2 gånger men på förskolan hinner han bara med en eftersom att man inte kan sova om det händer en massa grejer ;) Språket händer det inte lika mycket med, han kan säga mamma, pappa, där, nått vi tror är Tilde och så har han något eget namn på snutten som jag inte kommer ihåg vad det är men när han säger det förstår jag vad han vill. När vi ska byta blöja kan vi be honom hämta en blöja och han traskar iväg, men man måste hjälpa honom för är blöjorna för långt ner i påsen drar han inte upp dom, och när han ska ta med sig blöjan tillbaka lämnar han den ofta gärna på vägen ;)

Trackback
RSS 2.0