Själv i lekparken

Tilde har sen i början på sommaren fått gå ut i lekparken själv. Det var spännande från början men sen slutade hon och ville alltid ha med nån (för att hon hade ingen att leka med). Igår när vi satt vid matbordet så sa hon att hon ville ut i lekparken, frågade.om hon skulle gå själv men det ville hon såklart inte för hon hade ingen att leka med. Det var barn ute och lekte så förklarade för henne fatt om man vill leka med nya barn kan man i te vara stå och kolla på, utan man måste fråga om man får vara med.

Efter middagen gick jag, Tilde och Mason ut. Efter ett tag kommer en liten pojke och börjat prata med mig. Tilde tar tillslut mod till sig och frågar om han vill gunga. Dom börjar leka ihop och efter ett tag säger jag till Tilde att jag måste gå in med Mason, frågar om hon vill följa med in men hon ville stanna ute med sin nya kompis. Jag blev alldeles varm inombords :)

Kollar ut genom fönstret lite då och då och senare är dom fler som leker. Hon var ute hela kvällen och vi fick knappt in henne igen 😀







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0