Kväll

Känner mig ganska trött ikväll eftersom att jag bara har sovit 12 timmar sen i måndags. Saknade Grodmonstret idag så jag hämtade henne en halvtimme i förväg och sen for vi till ica och jag säger bara det. Fy vad snabbt det går. För några veckor sen gick hon knappt där inne, sen började hon få gå med små vagnarna och det var ju ganska kul och nu far hon fram som än racerbil därinne (så racer som man nu kan vara vid 14 månaders ålder) haha jag var alldeles slut när vi kom fram till kassan :) Undra hur slut jag kommer vara efter i morgon på birsta då? Haha Vet inte om jag nämnde det men när jag var där sist så började hon bita mig i handen för att jag skulle släppa taget. Vart har hon lärt sig det?  Det roliga är att förskole personalen har inte sett den här monsterbiten än så dom verkar tro att hon är from som ett lamm haha vänta ni bara... (eller förresten, då kanske dom tror hon är ouppfostrad)

Uppfostran är nått som jag har börjat oroa mig för. Man säger ju självklart till när hon gör fel men ibland så daltar man ju med henne och hur mycket förstår dom nu. Om jag är inkonsekvent är det nått som kan förstöra redan nu? Måste man vara hård redan nu? Bäst att googla kanske, för google är min bästa vän när jag har funderingar ;)

Hon ska inte somna av sig själv längre heller, vi har ju haft det så lättsamt med läggningen men nu måste jag ligga med henne. Hon var så trött ikväll men ändå tog läggningen nästan 1½ timme. Inte kul. Jag skulle ha passat på å somna men då hade väl grodmonstret rymt haha




Man stressade fram tiden när dom var pyttesmå och ville att dom skulle lära sig allt, idag saknar jag den här tiden. Här var hon ungefär 2 veckor. Säg vad man inte skulle få göra för att å känna doften av henne när hon var nyfödd. Man kunde sitta och bara kolla på henne i flera timmar när hon låg och sov.

Mammas lilla grodmonster (läs hjärta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0