Semesterresan...

Vi har ju sen i höstas planerat att åka till Frankrike i sommar med Patrics föräldrar. Vi tänkte bila ner och hyra hus där nere. Har vist Tilde bilder på Disneyland och berättat att vi har tänkt ta med henne dit. Men nu när jag går igenom allt så ser det tyvärr mörkt ut... Hade ju läst på att med EU kortet så har man rätt till gratis sjukvård och det lät ju jättebra, men Jag har nu också läst att det finns inga försäkringar som täcker gravida efter vecka 28.0 (v 29) och om datumet skulle stå fast på ultraljudet så skulle vi vara i v 36 när vi åker :/ som sagt med eu kortet får vi vård men vi har inget skydd om nått allvarligt skulle hända och man skulle behöva sjuktransport hem, då skulle vi få bekosta det själv :( och vad jag läst så kan det kosta 15000-700000 kr för hemtransport beroende på var man är. 15000 skulle kanske funka men 700000? Dom pengarna har man inte i fickan direkt ;) så det ser som sagt mörkt ut :/ vilket gör att jag har börjat titta på andra resor för jag behöver få komma bort. Få göra nått mysigt med Tilde innan hennes syskon kommer...
Drömmer mig bort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0