Paris

Vi kom till Paris på torsdagsförmiddagen. Vi hade inga planer så vi tog metron några stationer bort för att äta lunch. Sen strosade vi omkring resten utav dagen.
På fredagen så åkte vi till Disneyland. Ett fantastiskt ställe och jag fick dåligt för att Tilde inte var med. Men vi kommer garanterat att åka tillbaka så Tilde får uppleva det :)
På lördagen köpte vi med oss picknick och for till Eiffeltornet. Planen var att åka upp men hissarna var trasiga och var det flera dagar framöver. Men det var häftigt att bara sitta nedanför med :)så där åt vi baguetter, kex, ost och vin (läs coca cola för mig). På kvällen åkte vi upp i Montparnasse skyskrapan. Man står längst upp på skyskrapan och så har man utsikt över hela Paris. Det var otroligt vackert.
Söndagen åkte vi till Louvren och kollade på MonaLisa. Är ju en sp. Sak man måste göra bär man är där men det var fantastiskt tråkigt ;) Var häftigt att se MonaLisa men annars e jag inte 3mycket för konst. Vi for även till Notre dame och kollade in.
Måndagen var en shopping dag. Patric hittade några grejjer och jag hittade lite till Tilde men inget till mig tyvärr... På tisdagen kikade vi lite i stan och sen blev det bara att sitta och vänta. Var hemma i Sundsvall klockan 4 natten till onsdag, klockan 7 började jag min praktik :) har inte tagit igen det riktigt än. Fortfarande väldigt trött :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad romantiskt:D

2012-04-22 @ 18:16:10
URL: http://linamarlene.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0