Mattan drogs undan under mina fötter

Vi vaknade alla sammans strax före 8 idag. Patric for på jobbet typ på en gång och jag och spektaklet tog det lite lugnare eftersom att hon inte började dagis förren kl 9. Ringde och kollade med jobbet vilken tid som apt mötet var (svar:Nästa vecka) Bra Michis. Åker och lämnar Tilde på dagis. Åker hem för att hämta nån apparat som jag skulle ha med till Patrics pappas jobb (lämnat nyckeln i Tildes väska) Åter igen BRA Michis. Åker tillbaka till dagis för att hämta nyckeln. Åker sen iväg och glömmer svänga in hemma (Tur att man inte kom på sig själv allt försent) BRA MICHIS...
Lämnar apparaten på Mats jobb och sen vidare till komvux så att dom kan fixa mitt slutbetyg... Var verkligen på kanon humör och så glad (Dom som kännner mig vet att jag surrar om studerandet så fort jag får chansen och jag hoppas verkligen jag kommer in) Springer in till studievägledaren och hon skulle självklart hjälpa mig. Vi sitter och pratar lite om ämnena och så, sen kommer vi in på Nk A som jag läste på komvux (fick tyvärr ett IG) Och jag säger att det måste ju finnas med i betyget eftersom att jag sökt till sjuksköterska. Misstog mig och trodde att det var Nk A som tillhörde den speciella behörigheten. Och då säger studievägledaren till mig att om den ligger som speciell behörighet så måste jag ha minst betyget G. Frågade om det gick att fixa, men hon kunde inte lova något utan jag måste ringa den ansvariga läraren eftersom att prövningsperioden redan har börjat... Kände hur fruktansvärt ledsen jag blev men höll mig såklart. Gick ut till bilen och försökte få tag på läraren (endast tillgänglig ons-fre) Typiskt min tur. Ringer till Patric och är alldeles hysterisk. Jag ljuger ju inte om jag säger att det kommer en liten tår.
Från att ha vetat ganska länge vad jag velat men inte tänkt riktigt att det är möjligt till att verkligen ha bestämt mig. Kämpat för högskoleprovet och klarat det helt OK till att söka utbildningarna. Efter den planeringen kan jag inte riktigt se mig själv göra något annat till hösten. Men helt plötsligt på grund av ett enda litet IG så ser det ut som om mattan är helt undandragen och jagligger platt på marken...

Kommer hem och kollar mailadressen till läraren (hoppas på snabbare svar än onsdag) Kollar lite på vad kursen innehöll. Kände att det var konstigt när jag ser att det handlar om kretslopp, försurningar m.m. Varför ska detta vara viktigt som sjuksköterska? Kollar behörigheten och den särskilda behörigheten var MaB och NkB. Inga problem dom har jag godkänt i :)
Måste dubbelkolla grundbehörigheten. Måste ha godkänt i SvA och B tror jag och nått mer, men står inget om nkA. Ringer till studera och frågar och får bekräftat att jag inte behöver ha godkänt i A kursen. Ni förstår inte hur lycklig jag är :) Om än lite skakad fortfarande.
Vill inte ens veta min reaktion om jag inte kommer in...
Blev ett väldigt babbligt inlägg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0