Min lilla ängel











Dagen började bra, var ganska bra tills Patric for på jobbet. Tilde var trött då igen så hon somnade en sväng. När hon vaknade åt hon lunch med god aptit. Blev snabbt gnällig igen efter lunchen. Vi busade och lekte lite men hon ville absolut inte vara själv. Vid kvart i 4 behövde tjejen sova igen. Fruktansvärt trött. Passade på och lagade middag. Väckte lilltjejen när det var klart och serverade henne maten men hon ville absolut inte ha (och hon är inte den som säger nej till mat) Hade misstankar om vad som komma skulle. Dröjde kanske 45 min och då kom första spyan. Var ändå inte 100 på om det var magsjuka men snart kom nästa och nästa... Tog oss ett bad tillsammans när hon hade kräkts ner mig, så sen luktade vi gott igen. Körde allt i tvättmaskinen där det dunkade oroande mycket och självklart har tjejen varit där och stoppat in en flaska :) Tur att det inte var min mobil eller nått :) Satte oss och kollade på barnprogram och sen var vi nerspydda igen böda 2 :( Tilde fick panik och spyan verkade fastna i halsen och hon fick ingen luft stackarn. Men det är ju lätt fixat som tur är. Det svåra är att trösta henne för hon förstår ju inte vad som händer. Sista bilden är på min tappra lilla ängel just nu. on har sovit ca 20 min nu och än så länge (peppar peppar) har det inte kommit nån spya...
Blir hemma ifrån jobbet i morgon då jag inte vill smitta ner L, eller alltså jag ringde och rådfrågade min kollega och hon tyckte jag skulle stanna hemma så att L inte blir smittad. Hoppas jag klarar mig den här gången iaf eftersom att jag nyligen haft det

Kommentarer
Postat av: Emilie

Usch ! Magsjuka är verkligen det värsta ! Hoppas du klarar dig och att grodan blir frisk snart =) Jag saknar er !

2011-02-03 @ 20:14:54
URL: http://emiliejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0