Dagen efter dagen D

Igår var det som sagt dags för att göra provet som kan hjälpa mig att verkligen göra det jag vill. Som sagt så hade jag ju fuskat med att plugga i slutet och en del hade jag inte ens kollat på (statistikdelen).

Går och lägger mig ganska sent för att vara mig. Sover som en stock tills Tilde vaknar och grinar mitt i natten. Går till hennes rum för att hämta henne och känner att det är vått i sängen men blöjan verkar inte ha läkt och hon är blöt i håret också. Tänkte att hon kanske hade svettats väldigt mycket. Tar med henne till oss så hon får sova mellan oss.
Klockan skulel ringa vid 7 men pappa hann före och ringde mig ungfär 10 i och frågade om hämtningen av lillgrodan.

Kliver upp och hinner sminka mig så hör jag barnet grina där uppe så jag ropar på Patric och säger att jag ska göra lelle till henne. Patric ropar tillbaka och ber mig komma upp och hjälpa till. När jag kommer upp så har hon kräkts (går magsjuka på dagis) Stoppar Tilde i badet och ringer mammsen och pappsen och varnar om att hon kan ha magsjuka men att dom får göra som dom vill. Det var garanterat magsjuka iaf för sen fortsatte det. Så jag hann inte ens få i mig frukost innan jag åkte. Hade verkligen en dålig känsla för allt vad prov hette då, men jag skulle iaf ha nånting att skylla på om det sket sig helt ;)

Väl där så kör provet igång. Alla delproven gick snabbt och även fast man blev slut i huvudet så kändes det inte att man satt hela dagen (mer än att man satt lite obekvämt)
Första delen var svensk läsförståelse och de kändes inte som att de gick så bra. Man började läsa men sen kändes det som om man vart insnurrad i så mycket så man visste inte riktigt vad man hade läst haha.
Sen paus och sen blev det test delen för nya högskoleprovet.
Sista delen innan lunch var NOG delen (matte) NOG delen var ju vad jag kände innan var min svaga punkt, men att ha läst lite på internet innan om den delen hjälpte mig ganska mycket. Utan att ha läst hade jag inte klarat en enda fråga. Jag var nog klar först av alla för jag anser att det var onödigt att slösa energin på en del som jag ändå inte skulle kunna göra nånting åt.

Efter lunch var det dags för Engelsk läsförståelse och ORD delen.
Ja vad kan man säga, den engelska kändes lite lättare än den svenska faktiskt, hade lite lättare att hålla koll på vad som hände i texten.
ORD delen var den del som jag var minst orolig för men ändå när jag satt där inne önskade jag att mamma hade varit där för är det nått hon kan så är det ord, (skrev ut ett gammalt prov där hon fick prova delen och jag tror att hon bara hade 1 fel) men jag fick lov att klara mig utan mammsen.

Statistik och diagram var sista och den delen hade jag underskattat. Trodde det bara var att läsa av dom lätt som en plätt. Men vi pratar ju inge högstadie diagram här :( Det var så fruktansvärt att sitta med den delen och jag satt som ett stort frågetecken. Kämpade mig igenom och det här var första delen som jag verkligen behövde all tid för att hinna med. Var så skönt att sätta sig i bilen sen och veta att nu fick jag åka hem till soffan.

Väl hemma satt jag självklart som klistrad framför datorn och väntade på facit så jag skulle kunna rätta.

Hur gick det då? Gick riktigt hyffsat och jag kan ju självklart inte veta vilket resultat jag kommer få men om man jämför hur det har sett ut tidigare år så skulle jag hamna med ett ganska hyffsat resultat som är högre än vad man behover för att komma in på sjuksköterska. Men det finns ju inget som säger att det kommer se ut så i år men jag var grymt lättad.

Och jag är sjukt stolt över mig själv som gjorde det. Sen får det bära eller brista, det får tiden utvisa ;)





Ha en bra dag/Gladtjej.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0