Kort semester.

I fredags for jag och Patric hem till mammsen å pappsen i sommarstugan När vi kom dit fick vi middag, grillat och klyftpotatis. Kanongott. Och till min stora glädje så plockade mammsen fram en stor godispåse som vi har snaskat på hela helgen. är så skönt att vara där ute, utan el och vatten men när man är där så saknar man det inte ens. Ganska facinerande faktiskt. På kvällen satt vi bara och spelade kort och sen somnade vi alla som stockar. på lördag for vi in till deras lägenhet för Patric skulle kolla på pappas dator (vet inte vad han gör med den men det är alltid strul iaf) Sen for vi in till stan och köpte lite middag och så var vi på Dollarstore och kollade lite. Hittade inget för utom snarra. Åt kassler till middag men den stora höjdpunkten var kräftorna som vi åt mot kvällskvisten, sååå gott och som jag längtat efter kräftor. Vi gick även i skogen å plockade svamp (man har varit en riktig skogsmulle) :) Svamp promenaden tog ganska hårt på kroppen, men konstigt man har ju till och med ont när man går vanligt ;) På söndagen åt vi frukost ute eftersom att det var riktigt bra väder. Sen gick jag och Patric ner till bäcken och fiskade bäcköring. Dom var dock så små så vi kastade i alla igen och sen gick vi till sjön och Patric fick upp en tillräckligt stor öring som han kunde äta till middag eftersom att han inte tycker om lax :) Sen for jag å mamma och plockade jordgubbar och så köpte vi glass till efterrätt. Gott gott :)
Kom hen vi nio igårkväll och jag somnade ganska snabbt som en stock i soffan. Patric verkade också ganska slut för han somnade ifrån TVn i sovrummet och det gör han aldrig annars :)

Uppdaterar med bilder sen när vårat internet fungerar igen. Modemet har kommit nu så ev till kvällen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0